۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۳۵۴۰
آیت الله خاتمی در اجتماع حوزویان:

آمریکا باید از منطقه اخراج شود | خاورمیانه جدید بامحوریت مقاومت شکل می گیرد

آمریکا باید از منطقه اخراج شود | خاورمیانه جدید بامحوریت مقاومت شکل می گیرد
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه خون شهید حاج قاسم سلیمانی عراق را از وجود آمریکایی ها پاکسازی خواهد کرد،گفت: خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه صبح امروز در اجتماع باشکوه حوزویان در گرامیداشت شهادت سرداران حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با اشاره به آیه شریفه «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهد الله علیه» گفت: این شهید بزرگوار به معنای حقیقی کلمه سرباز وطن و ولایت بود.

وی با بیان اینکه حوزه ما انقلابی بوده، هست و خواهد ماند، ادامه داد: این مجلس، مجلسی کاملاً هدفمند بوده و نمایشگر حوزه انقلابی ما است؛ همه مراجع تقلید با تشویق فراوان پیشنهاد تعطیلی دروس حوزه علمیه به مناسبت شهادت سردار سلیمانی را پذیرفتند و همچنین پیشنهاد برپایی این مجلس با شکوه را نیز یکی از مراجع تقلید داد.

آیت الله خاتمی به تبیین ابعاد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب «اخلاص» را یکی از ویژگی های بارز شهید سلیمانی دانسته اند، اظهار کرد: ایشان در دوران دفاع مقدس رشادت های فراوانی انجام داد، به گونه ای که نامش لرزه بر اندام دشمن می انداخت؛ بعد از جنگ نیز مبارزه با قاچاقچیان در کرمان را بر عهده گرفت و با کمال تدبیر، مهر و قاطعیت سفره قاچاقچی ها و اشرار را از کرمان جمع کرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شهید سلیمانی در سپاه قدس مایه افتخار جهان اسلام شد تا جایی که آمریکایی کذایی با درجات نظامی که داشت در زمان حیاتش گفته بود «حاج قاسم دشمن ما است، اما من آرزو دارم او را ببینم»، اگر مدیریت حاج قاسم نبود الان داعش در عراق و سوریه حضور حداکثری داشت و امنیت ما نیز به خطر می افتاد.

وی عشق به شهادت را یکی دیگر از ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و عنوان کرد: در روزهای اخیر بی تابانه از شهادت می گفت و حتی از رهبری نیز درخواست کرده بودند که دعا کند تا شهید بشود؛ شهید حاج قاسم سلیمانی همچون مقتدایش امیرمؤمنان(ع) عاشق بیقرار شهادت بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی چهره بین المللی جهان اسلام بودند، ابراز داشت: بهترین تجلیل را در نجف و کربلا به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم؛ همه مردم منطقه در یمن، سوریه و عراق و لبنان خونخواه و منتقم خون شهید سلیمانی هستند و به یاری خداوند در همه این مناطق از آمریکا انتقام خواهند گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی سردار مقاومت بود، خاطرنشان کرد: خاورمیانه جدید آمریکا به معنای حاکمیت بر لبنان، عراق و سوریه است، اما آن بزرگی که خوابشان را آشفته کرد، حاج قاسم سلیمانی بود، زیرا آمریکا را با همراهی سید حسن نصرالله در لبنان و عراق ناکام گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت تشکیل خواهد شد، افزود: همه گروهک های تکفیری را آمریکا به وجود آورده است، اما حاج قاسم سلیمانی آنها را ناکام گذاشت و به یاری خداوند خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل خواهد گرفت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مسؤولان نظام باید مقاومت، شجاعت و ایستادگی را از رهبر معظم انقلاب بیامورند، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، رهبر و کسانی که در جایگاه رهبری هستند باید چندین برابر مردم مقاومت داشته باشند، زیرا اگر رهبران مقاومت جا بزنند دشمنان مردم را از پا در می آورند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده ای خستگی ناپذیر بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه شهید ابو مهدی المهندس فراموش نشدنی است، مطرح کرد: تلاش های ایشان در دفاع مقدس و در زمینه نابودی داعش هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ادبیات همه مسؤولان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی ادبیات انتقام خواهد بود، یادآور شد: مسؤولان مصمم در انتقام هستند و به آمریکا نیز اعلام کرده اند که هر طور بخواهیم انتقام خواهیم گرفت؛ انتقام ما به گونه ای خواهد بود که دشمن را سر جای خودش می نشاند و آمریکا را از تکرار اینگونه جنایات مأیوس می سازد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمنی ما با آمریکا و ایادی آن ریشه در اعتقادات و مبانی اعتقادی دارد، اظهار کرد: امروز دشمن از آن جهت از ما انتقام می گیرد که دین در مملکتمان حاکم است و تحت سلطه آنها قرار نمی گیریم؛ امروز دشمن از فعالیت های حاج قاسم سلیمانی و حشدالشعبی عراق به شدت عصبانی شده است، برای همین دست به ترور می زند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه فعالیت های دشمن و هزینه هایی که صرف می کند بر ضرر خودش تمام می شود، تأکید کرد: ملت ما 40 سال است که با دشمن می جنگد و خسته هم نخواهد شد، اما دشمنان خود را خسته خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم دشمنان محکوم به شکست هستند و هیچگاه به پیروزی دست نخواهند یافت، عنوان کرد: دشمن همه تلاش خود را به کار می گیرد تا نور خداوند و ارزش های الهی را خاموش کنند، اما بدون شک بر اساس وعده الهی محکوم به شکست هستند و دین اسلام جهانی خواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امروز مقاومت در جای جای منطقه شکل گرفته است، تأکید کرد: راه چاره در این مقطع چیزی جز اخراج آمریکایی ها از منطقه نیست؛ آمریکایی ها هر کجا حضور یافتند به توطئه گری و فتنه گری پرداخته اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خون شهید حاج قاسم سلیمانی عراق را از وجود آمریکایی ها پاکسازی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: امروز حزب اللهی های مجلس عراق باید به طرح اخراج آمریکایی ها از عراق بپیوندند، زیرا مادامی که حتی یک نفر از آمریکایی ها در عراق باشد، عراق روی امنیت و آرامش را نخواهد دید./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
راه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آن اسطوره مقاومت با مجاهدت مضاعف سربازان ولایت و مقاومت در سراسر جهان اسلام تا نابودی کامل استکبار جهانی و صهیونیسم پلید ادامه دارد.
0
0